Cinc aprenentatges de la pedagogia d’Immanuel Kant
Paraules clau:
Immanuel Kant, educació, autonomia, pedagogia, Il·lustració, moral, ètica, llibertat, raóResum
Immanuel Kant va concebre l’educació com un procés essencial per al desenvolupament de la racionalitat, la moral i la llibertat humanes. Aquest article analitza els seus ensenyaments pedagògics a partir de tres grans pressupòsits: metafísics, antropològics i teològics. En primer lloc, Kant argumenta que l’educació és necessària per desplegar el potencial racional i moral de l’ésser humà. En segon lloc, sosté que l’educació ha d’ajudar a formar el caràcter i la voluntat, però que cal evitar tant la manca com l’excés de disciplina. Finalment, destaca la importància de l’educació en la formació d’individus autònoms i capaços de respectar les lleis per convicció pròpia. A partir d’aquestes idees, l’article destaca cinc grans principis pedagògics de Kant: educar per a la vida, considerar el destí de la humanitat, permetre l’experimentació docent, garantir una disciplina que no esclavitzi i entendre l’educació com un art.
Descàrregues

Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 Àlex Agustí-Polis

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
L'edició electrònica - i, eventualment, impresa - d'aquesta Revista es realitza amb el suport de l'"Associació Filosofia, Ara", sent necessari citar-ne la procedència (revista "Filosofia, ara!", filoara.cat), en qualsevol reproducció d'un article (parcial o total).
Excepte indicació contrària, tots els continguts de l'edició electrònica es distribueixen sota una llicència d'ús i distribució "Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional" (pot consultar des d'aquí la versió informativa i el text legal de la llicència). Aquesta circumstància s'ha de fer constar expressament, i d'aquesta manera, quan es reprodueixi o sigui el cas.