Cinc aprenentatges de la pedagogia d’Immanuel Kant

Autor/innen

  • Àlex Agustí-Polis Professor de filosofia

Schlagworte:

Immanuel Kant, educació, autonomia, pedagogia, Il·lustració, moral, ètica, llibertat, raó

Abstract

Immanuel Kant va concebre l’educació com un procés essencial per al desenvolupament de la racionalitat, la moral i la llibertat humanes. Aquest article analitza els seus ensenyaments pedagògics a partir de tres grans pressupòsits: metafísics, antropològics i teològics. En primer lloc, Kant argumenta que l’educació és necessària per desplegar el potencial racional i moral de l’ésser humà. En segon lloc, sosté que l’educació ha d’ajudar a formar el caràcter i la voluntat, però que cal evitar tant la manca com l’excés de disciplina. Finalment, destaca la importància de l’educació en la formació d’individus autònoms i capaços de respectar les lleis per convicció pròpia. A partir d’aquestes idees, l’article destaca cinc grans principis pedagògics de Kant: educar per a la vida, considerar el destí de la humanitat, permetre l’experimentació docent, garantir una disciplina que no esclavitzi i entendre l’educació com un art.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Downloads

Veröffentlicht

06-08-2025

Zitationsvorschlag

Agustí-Polis, Àlex. (2025). Cinc aprenentatges de la pedagogia d’Immanuel Kant. Filosofia, Ara! Revista Per a Pensar, 10(1-2), 11–14. Abgerufen von https://www.filoara.cat/revista/index.php/FA/article/view/371

Ausgabe

Rubrik

Monogràfic actual